SELAMAT DATANG KE GLAMOURMOON..... FAHMI & EDA

Saturday, 12 March 2011

HARGAI INSAN TERSAYANG

kita ni hidup jangan berpura-pura dan mesti jujur pada diri sendiri...kalau hidup ni asyik nak memporak perandakan hidup orang lain,hidup sendiri akan musnah.
Kita ni jangan nak cari kesalahan orang lain dan kesalahan sendiri nak tutup....sebelum cri kesalahan org lain tu tgk dulu diri kat cermin dan berkata kpd diri sendiri 'apa yg aku buat kat dunia ni dh sempurna ke ? aku ni ada buat silap tak kat org lain?
Kasih sayang yang ada pada kte sekarang ni hargailah sebelum ia meninggalkan..Nanti dah tak ada baru menyesal. menanggis air mata darah pun tak guna lagi.
Kita hidup kat dunia ni semuanya tak sempurna dan kita ni jangan bangga diri dan sombong dengan kehidupan yang dikata kan mewah tu. Kalau hidup mewah sekali pun hasil orng lain buat apa...Itu makna ye kte hidup bergantung pada org lain..
Kalau kasih sayang yg ada pd hari ni di nilai dgn barang,tu semua tak membawa apa2 makna dalam hidup sebab tu semua tak ada nilai langsung. yang penting kasih sayang seseorang tu..itulah yang lebih bernilai dri wang ringgit dan ia harga yang paling mahal di dunia ni.
Kita hidup kat dunia ni juga jangan tamat dan iri hati sebab apa yang kte ada tu akan hilang dan yang nak dikejar tu x dapat. So jangan nak merampas hak ornag lain dan setiap orang tu ada hak dia.
Kita hidup kat dunia ni jangan mendengar aje dan terus menilainya. Kita mesti ada bukti yang kukuh dan melihat ye sendiri kalau apa2 trjdi...sbb org yg suka buat andai sendiri tu diri dia pun tak betul dan tidak bahagia.
Kepada sesiapa sahaja didunia ni hargailah apa yang ada didepan mata dan jangan jaga tepi kain orang lain sebab diri kita pun tak sempurna lagi.

dah baca ke,terima kasih tau sebab sudi membaca dan singgah ke blog kami

No comments:

Post a Comment